31 Ağustos 2010 Salı

Boykot Abla sorularınız için burada

Topraksız köylünün toprağı, dertlerimizin dermanı Boykot Abla

Muhterem Referandumcular, sevgili „Yetmez ama Evet“ciler, „Hayır'da hayır vardır“cılar, „Mührüm evet'e“ciler, bana yolladığınız binlerce mail için ne kadar teşekkür etsem az. İnanın bu ablanız sizi çok seviyor, sabah akşam iyiliğiniz için duacı oluyor. Elimden geldiği kadar sorularınıza yanıt verdim, yanıt veremediklerim gücenmesinler, „Ablamız bizi sevmiyor mu?“ diye vesvese etmesinler, sabırla koruk şarap olurmuş, sıra hepinize gelecek diyor, incitmeden gözlerinizden öpüyorum.

-Rumuz:Tomruk
Lan sevgili Boykot Abla, sen oylamaya gitmeyince aslında „evet“ demiş olacaksın ama bunu erkekçe demeye cesaret edemediğinden „boykot“ diyorsun. Senin o boykot diyen dillerini seveyim.

-Sevgili Tomruk'um, matematik bilmezim, sexistim, hırçınım, yarılmamış kütüğüm, bu tarz bu eda senin suçun değil yavrucuğum. Kim olsa o hamasi, milliyetçi, kör, bağnaz, ezberci, patriarkal eğitimle sistemin kulu kölesi edilse, üstüne YÖK cilası çekilse suyu katılmamış faşist olurdu. Üzülme evladım. Bak azıcık matematik yapalım, eğer referanduma gitsem -kesseler gitmem de sırf anlayasın diye diyorum- illa „hayır“ diyeceğimi nereden biliyorsun? „Evet“ dersem senin havuzdaki payın küçülmeyecek mi akıllım? Madem baştan kaybedeceğini kabullenmişsin, hırsını neden benden çıkarıyorsun a evladım?

-Rumuz:Gamzedeyim şifa bulmam
Saygıdeğer Boykot Hanımefendi, sizi ve içtenliğinizi anlıyorum, inanınız gönlüm sizden yana. Ancak bu memlekette, siyasetçilerde nerede o yüz, halkın %90'i boykot etse, bunlar sandığa giden %10'un yüzde 47'siydi, %60'ıydı diye kavga ederler. Siz arada hırpalandığınızla kalacaksınız. Makul olmak gerek değil mi efendim?

Pek kıymetli gamzeli beyefendiciğim, bu kadar içli, bu kadar hüzünbaz olmayınız, efendim. Anlaşılan yaşınız, yaşıma uygun aman yani demek istiyorum ki, siz de görmüş geçirmiş taifedensiniz, hattı zatında. Bilmem anımsar mısınız, darbeden sonra böyle seçime, anayasa oylamasına gitmeyenlere para cezası koymuşlardı, ardından ANAP iktidarı da bunu hiç acımasız uygulamamış mıydı, umurlarında olmasa yaparlar mı canım efendim? Ya gerçek anlamda boykottan söz edilebilecek ilk seçimin (yaklaşık %15) „az yoğunluklu iç savaş“  zamanına, 1991'e denk gelmesi tesadüf müydü? Doğru, çok karanlık günlerdi ama kabul edin, içimizde kurtuluşa dair umut daha büyüktü. Nedenini hatırladınız mi? Arada kalıp öyle de olsa böyle de olsa dayak yiyecek rolü biçilmemişti bize, kavganın tarafıydık. Karşımızda ordusuyla, politikacısıyla, işvereniyle, toprak ağasıyla, korucusuyla, YÖK'ün rektörleriyle, derin katilleriyle tüm egemenler ve hizmetkarları. Üstelik o rolü kendimiz biçmiştik üstümüze, gayet de yakışmıştı. Bırakınız omuz vermeyiniz, payanda olmayınız yıkılmakta olana. Korkmayınız, kulağınızı dayayınız toprağa, o şarabi eşkıyaların nal seslerini duyacaksınız.


-Rumuz: Mihrabım diyerek
Boykot Ablacığım, BDP bile şimdilik yarım ağızla, yarın belki açıkça evet derken, bu kadar inat neden? Yarın mahcup olacaksınız, demedi demeyin!

Sana beni yanlış anlatmışlar çocuğum. Hiç bende elma şekeriyle kandırılacak göz var mı? Ya hu ben BDP boykot ediyor diye boykot etmiyorum ki onlar vazgeçince, vazgeçeyim? Ah ah, Evliya Turgut Özal Efendi Hazretleri buyurmuşlardı ki: “Seçimden önce zam yapacak kadar enayi miyim?“ O zamanlar edep vardı, vatandaşına dürüst politikacılar vardı. Bu yeniler öyle mi? Allah'tan her devirde iktidarımızın göz nuru Abdülkadir Aksu'lar, Cemil Çiçek'ler var da, insan biraz olsun rahatlıyor. Hatta Cemil Bey'i en son Kandil'e geri dönenlerin ardından „Vallahi bir sünnetsiz bırakmam“ diye koşarken görmüşler. Bunca genç, bacağına acar, eline hafif politikacı varken, bu yaşta adamcağızın vatanımız için, Kürt vatandaşlarımız için katlandığı fedakarlığa bak!  Amaaan konu dağıldı, böyleyken böyle evladım.

Rumuz: Lenin'le başım dertte
Boykot, sana bir Leninist olarak teessüf ediyorum. Orada burada hakkımda liberal, iktidar yalakası, bel kemiksiz filan diyormuşsun. Ben bir Leninist olarak diyorum ki, „yetmez ama evet“ Hele bir sor niye öyle diyorum? Şu referandumu bir atlatalım, ben ertesi gün iktidarın yakasına yapışacağım, daha iyisini isteyeceğim. O zaman olmazsa sen gör bendeki boykotu; daha ne kahvaltıya giderim, ne sayın başbakanımın karşısında gerdan kırarım, ne de partililere ders veririm. İnan bak çok samimiyim, hatta tek ve sadece benim dostum Hrant'ı Nazi savunmasıyla savundular ya, nasıl kahroldum bilemezsin, o kadar da anlattımdı, dinlememiş dersi keratalar. Ayriyetten rahmetli Lenin de Duma seçimleri sürecinde çayını semaverden iki şekerli kıtlama içmişti, ben eskiden çayımı üç şekerli paşa çayı olarak içerdim, şimdi o yüzden iki şekerli kıtlamaya döndüm. Bir daha benim gibi Leninistlere laf ederken umarım yüzün kızarır. Bak Lenin'in başına yemin içtim, yoksa ağzımı çok feci bozacağım.

-Sakin ol yiğidim, geç otur! Kızlaaar şarap ve et getirin. Crom aşkına, bu ne şiddet bu celal? Sen şimdi yanlış paralel evrene gelmişsin canım, tipik bir dönel kavşaktan yanlış çıkış vakası. Leninistlerin silahlı savaşım verdikleri, devrim, proletarya diktatörlügü gibi hedeflerinin olduğu evren bir sonraki çıkışta.

Bak asi ruhlum, çılgın zaptiyem, ezberi kuvvetlim, orada burada değil, yüzüne yüzüne söyledim ama bile bile..Neyse, anlaman için çok basit konuşacağım: Sen ne zaman bir iktidarın durup dururken hak dağıttığını gördün? Bu insanlar bunca yıllık iktidarlarında hangi sözlerini yerine getirdiler, seçim barajını mı düşürdüler, dokulmazlıkları mı kaldırdılar, türbanı serbest mi bıraktılar, YÖK'ü mü kaldırdılar? Polis Vazife ve Selahiyetleri Kanunu çıkaran, Tekel isçilerini coplatan, seçilmiş Kürtleri, taş atan çocukları tutuklattıran, işsizligi %20'lere çıkaran, gelir dağılımınındaki bozukluğu, dış borçları katlayarak artıran, kamu mallarını yok pahasına yabancı şirketlere devreden, üretimi sıfırlayan, tarımı bitiren, linçlere zemin hazırlayan, onaylayan, ölüm oruçcularını ölüme terk eden, darbecilerle kol kola sırıtan babam mıydı? Açılım dedikleri şeyden, Kürtlere kan ve nefret, kızılbaşlara asimilasyon, Romanlara pogrom çıkaran da mı babamdı? O anayasa teklifini ne idüğü belirsiz kişilere hazırlatıp önümüze ya ye ya geber diye atan da mı babam? Anneannemin bir lafı vardı, „ne becerdin ki elime, ne sıvıyam yüzüne“ diye. Bunlar ne becerdi de, hangi sözlerinde durdular da böyle önlerine cansiperane atlıyorsun? Haydi geç bunları dünyanın hangi yerinde bir Leninist, düzen partilerinden himmet bekleme zavallılığına düşmüştür? Leninistlerin derdi doğrudan kapitalizmledir, faşizmledir, emperyalizmledir, kendilerini iktidarın alternatifi olarak konumlandırırlar. Sen utanmadan, bunlarla çatışmaya girmek yerine, egilip bükülerek kırıntı beklemeni legalleştirmek için, içi pratikte doldurulmuş kavramları bile revize etmeye cür'et ettin, herkesin kör, alemin sersem olmadığını en nihayetinde fehim edince, tuttun bu sefer kendine Lenin’i kalkan etmeye kalktın ama o da yenmiyor, e artık kabul et, çocuğum, koca bir hayat yalan dolan üstüne kurulmaz, yuva yıkanın yuvasını yıkarlar, at binenin kılıç kuşananın, dağ dağa kavuşmaz, insan insana kavuşur.

Bak canım evladım, artık kimliğini inkar yerine, uzlaş kendinle, içinden gelerek, inandığın şeyi haykır dağlara taşlara “liberalim işte, liberalim ulan, utanmıyorum“ diye bir bağır, inan cok rahatlayacaksın, o göstermelik sosyalist özentisi hayatına son ver, bak genç siviller, 3h'liler açmış kucaklarını seni bekliyorlar, sakin sevmezler beni diye korkma, kör kuşun kör alıcısı! Haydi canım, az biraz cesaret, kopar zincirlerini gülsarı! -ah sarı dedim de sarı liberallerin rengidir, sence bunlar tesadüf olabilir mi?-

19 yorum:

  1. Boykot abla hanım yani siz diyorsunuzki bu anayasa EVET denirse yargı tamamen AK partinin eline geçecekmiş.Şu anki yargı kimin elinde chp nin elinde.Yargı camiasından emekli olanlar gidip chp den milletvekili oluyorlar.Yahu bırakın bu işleri artık.Bu milleti artık kandıramazsınız.daha söyletyecek çok şey var da neyse ben EVET diyorum.inşallah evet çıkacak.sizin döneminiz bitti

    YanıtlaSil
  2. Evladim, bu yorumunu sana aciyip, aleme maskara olmayasin diye yayinlamayacaktim ama ibret olsun, gencler feyz alsin diye yayinladim. Ne ögreniyoruz, buradan gencler, evet demek halüsinasyonlara yol acip, adami okudugunu bile almaz hale getiyormus. Güzel cocugum, kendini düsünmüyorsan, anani babani düsün, dimagini uyusturucularla, bos islerle bulandirma, hadi yaptin diyelim, araba filan kullanma, geleni, geceni, azalani, biteni ayirdedemiyorsun bak, mazallah kaza yaparsin.
    Bir de sagol evladim, demek chp'liler yargic oluyor diyerek, ne kadar kalpazan, dolandirici, hirsiz varsa dokunulmazlik zirhinin arkasina kapagi atiyor, dokunulmazliklar kaldirilmiyor, ben de baska sey sanmistim.Bak iste aradaki fark tabii bu, ben nasil kandirayim milleti ayol, öyle profesyonellerle asik atmak kim, ben kim?
    Sakin minicik beyincigini referandumun sonuclariyla yorma, yaziktir sana, onun da sonucunu büyüklerimiz düsünmüslerdir, icin ferah olsun. Ablacigina bakma, o referandumu tanimiyor ki, sonucunu tanisin. Haydi selametle..

    YanıtlaSil
  3. Boykot etmek yerine oyunuzu geçersiz şekilde kullanmanız tepkinizi daha güzel göstermez mi? Düşünsenize %30larda evet %30larda hayır yine %30larda geçersiz çıktığını... Daha etkili oldu sanki boykot etmekten.

    YanıtlaSil
  4. sevgili boykoy apla,

    ben uzun zamandır "evet" demeyi düşünüyordum ama artık boykot cephesine geçtiğimi bilesin istedim. boykot'u referandumdan ve içeriğinden bağımsız olarak toplum egemenlerine toplumda daha başka muhalif bir kesmin daha var olduğunu ve bu 3. kesimi dikkate almadıkları sürece bu muhalif tutumumu sergilediğimi şey ettirmek için tercih ettiğimi belirtmekten mutluluk duyarım. yani bir bakıma referandumu boykut ediyorum kızım sen anla durumu oluşuyor.

    YanıtlaSil
  5. 1- madem bdp güçlü bir boykota kani peki neden istanbul'da hiçbir çalışma yapmıyor? aldığım birkaç duyum izmir ve mersin'de de cidd bir çalışma'nın yapılmadığı. istanbul'da aksine akp arnavutköy'de esenyurt'ta sultangazi'de bağcılar'da tarlabaşın'da bahçelievler'de vs... kapı kapı kürtleri evete ikna etmek için gezerken.
    3 ay önce "dördüncü savaş evresine girdik ya yok olacağız ya özerklik kazanacağız" diye ateşkes bozan pkk'yi "evetin selameti" için ateşkes ilan etmeye iten nedir?
    ayla aka,ahmet türk ve orhan miroğlu gibi önemli kürt siyasetçiler neden önce sert bir boykot taraftarıyken neden bir anda evet için aslında pek birşeyi ifade etmeyen 5 tane şart saydılar?
    tüm bunların ışığında bdp'nin akp'ye metropollerde evet sözü vermiş olması olasığını çıkaranlar fesat mı oluyor?

    2- mevcut paket danıştay'ın yerindelik denetimini ortadan kaldırıyor.işin türkçesi iett metrobüs'e 3 lira yaparsa referandum geçtiği takdirde buna karşı hukuki bir mücadale vermek imkan dışı kalıyor.yine solun birkaç senedir iyi işler çıkarttığı çevre mücadaleleri de maalesef hukuki ayağını kaybedecektir. bu duruma amiyane tabiriyle bana ne demek solun neresine düşmektedir?
    bdp'liler metrobüs'e binmiyorlar mı?
    bdp'liler tabanlarının fakirliğini milliyetçi ve etnosantrik taleplerle ertelemeyi nereye kadar sürdürecek? kürt olsun çamur'dan olsun diye ağaları (ahmet türk'ü kısmen ayırırım) şıhları bedirhanlar gibi antikomunist bir aileyi bünyelerinde bulunmaları mı solculuk oluyor.
    gerçi bu ülkede sol cihangir'e ve istiklal'e sıkışmış bölgeyi anlamayan kitlesizlik kompleksine kapılarak bdp'nin kitlesine olmayan bir devrimciliği atfederek adeta siyasal simyacılık peşinde oldukça bizim dersim dışında bdp'yi eleştiren ve bir alternatif koymaya çalışan yapılar çıkmayacaktır.

    3-çifte sendikaya üye olma durumum disk ve kesk'i 3-4 sene içinde adeta kadük hale getirecektir. bunada mı bana ne?

    4-boykot argümanları pakette tam olarak ne oylandığı bilinmezken "burjuvazinin bu kavgasında yokuz" gibi bir tonda başlarken neden gerek sendikalar konusundaki tuzakları gerekse de bu yerindelik denetimi hikayesinin ortadan kalkmasını fark edince neden bir anda duygusal ve ajitatif bir tona kaydı? neden hayır oyu vermeyi chp ve mhp ile aynı hatta durmak üzerinden algılayacak kadar olaylara dar bir bakış açısından bakıyorsunuz?
    bu referandumda bir solcu için en kolayı iddia ediyorum boykottur.hele bir de sungur savran,ertuğrul kürkçü gibi verirsiniz ajitasyonu git gide orta yolculuğa evrilen 3. yolculuğunuza katık yaparsınız 13 eylül'de domatesleri pardon umutları büyütme hayalleri kurarsınız.hayır öyle mi tartışma ahlakının yerlerde süründüğü bir süreçte boykotçuların ve evetçilerin türlü iftiralarına maruz kalıp bunlara sabretmek ve ustaca kendini hayır diyen chp mhp dp gibi partilerden ayrıştırmak gerekiyor.her ne kadar birileri anlamamak da ısrar etse de...
    şaka bir yana.
    yalnız şimdi internet sağolsun direnişteki işçilerden haberdar olup yanlarına uğruyoruz muhalifliğimizi törpülüyoruz.eğer referandum geçerse bu boykotçular arkadaşlar iş bırakma eylemleri yüzünden patronlarının milyarlık tazminat davası açtığı bu işçilere anlatırlar "ya bu dava işi referandumun getirisi kardeş ama biz burjuvazinin pis kavgasının dışında durduk.emep gibi milliyetçilik yapmadık.ulusalcı kemal'e yedeklenmedik" vs... o işçiler de size aferim abi der inanın der.yoksa şüpheniz mi var ?

    son olarak bir de eğer sen sandığa gitmemeyi bir siyaset olarak güdüyorsan.yani boykot ediyorsan fakat sandığa gitmenin alternatifini evde oturup kahvaltı etmek,dvd izlemek,çay içmek falan diye koyuyorsan o komik oluyor işte.

    YanıtlaSil
  6. Evladim görüyorum ki epey dertlisin, üzülmüssün, yasadigin bu acilar kafani karistiripolana bitene salim kafayla bakmana engel olmus, iyi ki bana yazdin cocugum.simdi sana uzun uzun anlatsam, su sundan bu bundan dersem, konu dallanip budaklanacak, daha da derdin tasan artacak, o yüzden sununla bununla ugrasmayalim, dogrudan isin adini koyalim. Sinif savasi, dünya tarihinde hic bir zaman sadece yasal düzlemde savas verilerek kazanilmamistir. Var olan sinirlar icerisinde, demokratik haklari genisletmek, uygulanmalari icin iktidar üzerinde halk baskisi yaratmak, devrimcilerin ödevidir, kuskusuz. Ancak isin sade bu yönüne bel baglamak, kavgayi yasal zeminin ötesinde mesru zemine tasimamak, agaci görüp de arkasindaki ormani farketmemeye benzer. Bak ne güzel demissin, onca yaptigimiz ettigimiz, ugrasimiz bir yasa degisikligiyle hic ediliyor diye. E öyle olacak tabii, sen o degisiklikleri hedef olarak alirsan, arkasindaki ormani istemezsen, adam da gelir senin ellerinle büyüttügün, solar iken dirilttigin agacini keser, ogluna kayik yapar, olmadi mangal yakar, üstünde kuzu cevirir. Bunlara sasmamak lazim, sana zamaninda bu isler güzel hos da kaldir basini diyenlere kizmayacaksin evladim, görüs acini büyüteceksin.
    Diyorsun ki, bu isin faturasini beraber ödeyecegiz ablacigim. Ben de diyorum ki, zaten ödüyoruz, en basitinden insanlarin en dogal hakki, yasama hakkinin hice sayildigi bir ülkede, binlerce yasa, genelge, uluslararasi anlasmayla bunun güvencesi verilirse, en fiyakali kelimelerle anlatililirsa bunun sana bana ne faydasi var a güzelim?
    Diyorsun ki, BDP, gizli anlasma, dogru mudur, yanlis midir, günahlari boynuna, durup durduk yere alemin günahina girme evladim. Haa diyorsan, bunlar sinif temelli savas vermiyor, Kürtlerin bir de üstüne yoksulluktan cani cikarken, ben de derim senin elin armut mu topluyor?
    Evladim, dost aci söyler, senin bu halde olmanin sorumlusu ne sunlar, bunlar, ne de su gariban Boykot Abla'n, önce kendine bakacaksin, öyle dert yanmayi birakacaksin, agaci birakip, ormani göreceksin. Iyi haberlerini bekliyorum evladim.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Adsiz 17:30,
    keske oturup Devrim Anayasa'sini tartissak, acikca nasil bir ülkede, hangi kurallar altinda yasamak istedigimizi ak üstüne kara yazsak. Gerci yazanlar oldu, hic degilse onlar üzerinden alternatifimizi gelistirsek, sokaga ciksak, sandiklara cicek eksek, bu brulesk tiyatroyu, acaiplikler kumpanyasini ayan etsek!

    YanıtlaSil
  8. Ablacım bak senin yaptığın adamların yorumlarına cevap vermek değil,soruları geçiştirmek.Bak bütün cevaplar hep: ''ah kızım senin yaşının küçük olduğunu düşünüyorum''Sen bizim yaşımızla aklımızla görünüşümüzle uğraşacağına düzgün cevap ver.Bak adam ne diyor metrobüse 3 lira zam yapsalar hukuken yapabileceğimiz bir şey yok diyor.Cevabına bak hani bu konuyla ilgili bir şey.Hadi de bakalım yok öyle bir şey,evet var öyle bir şey de.Umarım bu yorumumu yayınlar ve bana hakaret etmezsin.

    YanıtlaSil
  9. Vallahi umarım düşündüklerim yanlıştır.Çünkü ben senin bdp'lilerin,p-k-k lıların yandaşı ve propagandacısı sanıyorum.

    YanıtlaSil
  10. yav abla iyisin hoşsun da yine de tam olarak anlamış değilim neden boykot ettiğini. yani sonucta karşında iki secenek, senin geleceğini belirleyecek olan. ha ne olur emin ol o maddeler de bi iki sene sonra değişir. ama neden gitmiyosun?

    YanıtlaSil
  11. Evladim Adsiz 07:40,
    bak evladim, su blogu sag olsun gencler kurdular, ettiler, dogru bulduk ki yazdiklarini, geldik dilimizin döndügünce, biz de tuzumuzu kattik. Blog'a söyle bir bak, ta ilk yazimizi oku, escinseller, isciler, kizilbaslar, kürtler, aydinlar neden boykot ettiklerini, evet ya da hayir diyenlere neden katilmadiklarini defaatle anlattilar, daha ne diyeyim. o yazilanlarin her satirini sizden önce okudu(k)m, elestirdi(k)m, akliminizin yatmadigi yeri söyledi(k)m, simdi evladim ac o blog'u, sanki ablaciginin sesinden duyuyormuscasina oku o yazilanlari tamam mi cocugum? Su yasta alemin tiyatrosuna ne figüranlik edeyim a güzelim?

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Adsiz 07:32,
    Marx'ima sükür, kim devrimin, halkin, sosyalizmin yandasi ve propagandacisiysa, kim dogruyu söylüyor ve o dogru icin bedel ödemeyi göze aliyorsa benim yerim onun yanidir. Yazilanlari oku, azicik da düsün üstüne bakayim su sitede, ben/biz, kim/ne icin emek veriyoruz?

    YanıtlaSil
  13. Evladim 07:29,

    ya hu ben kime hakaret etmisim de, bana hakaret etmezsin umarim filan diyorsun, o dinciler, millete "ne yaparsan yap, yeter ki mazlum'u oyna" yi ögrettiler ya, bi seyler demem. kime demisim kücüksün aklin ermez, kime demisim kizim filan, yetisin komsular, iftiraya ugradim!

    Evladim, ben o soruyu gecistirmedim, tam tersine verilebilecek en dogrudan yaniti verdim. Bak anlamamissin, tekrar anlatayim- bana anlayissiz demeye getirdi de istersen- simdi biletler pahalilandi diyelim, sen de gittin mahkemeye, ez kaza- ez kaza diyorum, ayni adalet baklava calan cocuklara verdigi hapis cezalarini, katillere, hirsizlara, katliamcilara, halk düsmanlarina verebildi mi? Dün Manisali cocuklara yanarken, bugün bu is binlerle tekrar olmadi mi? Ayni adaletin tutsak ettigi insanlar, gözümüzün icine baka baka katledilmedi mi?Iskenceli ifadelere dayanarak insan yargilayanlar baska bir adaletin hakimleri, savcilari mi? Bütün bunlar istisna mi, yoksa sistemli mi?- adaletli bir karar cikti, yapilanin haksiz oldugu ortaya cikti, savci da itiraz etmedi, karar onaylandi diyelim. Bunun anlami dogrudan bu kararin uygulanacagi anlamina geliyor mu? Yoo. Ona bakarsan ne kararlar cikti bu ülkede, kacinin pratikte bir anlami oldu, kaci bir kac ay sonra baska türlü düzenlemelerle, kanun hükmünde kararnamelerle hic edildi? Simdi memlekette iskenceyi yasaklayan kanunlar olmadigi icin mi iskence var, yoksa iskenceyi yasaklayan kanunlara ragmen mi iskence var ve hatta o kanunlar iskencenin hasir alti edilmesi icin kullanilmiyor mu? Öyleyse gitti yasaciklarim diye niye agliyorsun, a evladim? Ben demiyorum sana itiraz etme haksizliga. et, bagira bagira et, hakkini da bu darbe anayasasinda bile mecburen taninmis haklara dayanarak da olsa ara ama bunlara bel baglama. eger sistemin tamamiyla sorunun varsa, dogrudan sistemle savasmadan, sistemde köklü degisiklikler olmayacagini bil, hesabini ona göre yap. Yok bu iyi, yeter daha fazlasinin faturasi agir diyorsan, digerleri de yetmez ama evet diyorlar, onlarin cok da uzaginda durmadigini farket o zaman, emi cocugum? Öptüm gözlerinden.

    YanıtlaSil
  14. Değerli boykot abla. Eğer bir kibriti yakıp oysandığına sokabilirsek (gayet mümkün) o sandıktaki oylar komple boykot sayılır mı? Mübarek ramazan günü soruyorum; şu sandıkları çalıp kışın yaksak haram mı, günah mı?

    YanıtlaSil
  15. Pek kiymetli okurum,
    aslinda bu tür sorulari alimlere sormak, fetva almak, olmadi diyanetin hotline'ini aramak her bilincli boykot tüketicisinin görevi olmali. Ben sahsen, yaz günü yakmanin mekruh olacagini düsünüyorum, israf haramdir ne de olsa. halkimiza yaklasan kisi da göz önüne alarak, dagitilacak kömür cuvallarinin yaninda birer de referandum sandigi verilmesiyse gayet de sevapmis gibime geliyor. sandigi cira niyetine ince kiyarlar, pusulalari da tutustururken kullanirlar. iste boykot, iste vatandasa hizmet! evladim, keske her boykotcu senin gibi halkini bu kadar icten düsünse, bahtiyarliktan gözlerim yasardi inan ki!

    YanıtlaSil
  16. Yürü be ablacım bende boykotçu oldum sayende.Ama düşüncelerini benimsemiş olduğum bir parti var,acaba boykot edersem sonra dönek gibi şeyler demesinler de.Hep boykot tam boykot.

    YanıtlaSil
  17. Ben yaşça sizden büyük olduğumdan kızım diyeceğim. Sevgili boykot kızım ben şunu merak ediyorum;

    Acaba boykot ideolojik bir propaganda olmanın yanında doğrudan nesnel duruma etki eden pratik bir propagandaya da dönüşebilir miydi? Yaptığımız çalışmalardan sadece bir kendiliğindencilik olduğunu, disiplinli ve hedefli bir çalışma yürütülemediğini görüyorum. Sanırım devrimciler bu konuyu en azından bir araç olarak kavrayabilmiş değiller. Unutmayalım ki öyle veya böyle burjuvazinin kurduğu her pazar devrimci için elegeçirilecek bir hedeftir. Bu işin sonunda muhasebe yapıp bir kez daha yetersizlikten şikayet etmek var. Buna 30 senedir üzülen bir ağabeyinizim.

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Adsiz 01:20'cigim,

    ablan kurban olsun sana! niye dönek diyeceklermis, sen evet ya da hayir demenin düzenin özünde hic bir sey degistirmedigini görmüs, daha fazlasini isteyen bir kardesimizsin, gelmissin, bu düzenin hic bir yarasina merhem olamayacagi emekciler icin, aclar icin, kizilbaslar, kürtler, emekciler icin ben de yaninizdayim, ben de sizdenim diyorsun. döndügün, ihanet ettigin nedir? icin rahat olsun yavrucum, ananin ak sütü gibi helal sana boykotun! seni adam yerine koymayanlar, hakli isteklerine dayakla, hapisle, kanla, asagilamayla, korkuyla, tehditle yanit verenler, bu kez gelmis hamamin namusunu kurtarmak icin, senden oy dileniyorlar. hangisi seni dinledi de sen de onlari dinleyeceksin? bak biri o kadar elestirdigi maddeleri, dokunulmazlik karsiligi kabul ediyor, digeri düsmüs ortaya "hayir"i avrupaya, dünyaya anlatamam diyor, gene umurlarinda degilsin, kimse kalkip halk icin demiyor, gelecegimiz icin demiyor, sen hele bi o sandiga git yeter, daha lazim degilsin. madem öyle, gitmiyoruz iste!

    YanıtlaSil
  19. Merhaba pek kiymetli agabeyim,

    degerli görüslerinizi katmissiniz, elestiriniz gayet yerinde. aslinda madem bu sürec inisiyatifimiz disi, 12 eylül'le bir hesaplasma süreciymis gibi gösteriliyor, belki bu sol acisindan da gercek bir tartisma zemini olarak kullanilmaliydi. "sol" da 12 eylül yenilgisi, nesnellikten uzak bir kac kitabin disinda sadece bazi devrimci hareketlerin savunmalarinda ele alindi. sözünü ettigim savunmalarda gecen cogu tespitler yaygin olarak analiz edilmedigi, yetkin kadrolar kaybedildigi, yanlislar tekrarlandigi icin icinde bulundugumuz durumdayiz. boykot sürecinin de yanlissiz olmadigi, cok daha fazlasinin yapilabilecegi ortada. ancak sevgili agabeyim umudunuzu yitirmeyin, size ufak bir sir vereyim, ne zaman umutsuzluga düssem, canimdan bir can daha koparilsa, hep pir sultan'in bedrettin'in kilic artiklarini düsünüyorum, onca celali isyanindan arta kalanlari, nasil insan ötesi ayaga kalktiklarini, nasil acidan ölmediklerini, yüreklerinin durmadigini, önce fisiltiyla sonra haykirarak cocuklarina isyani anlattiklarini. ne yapalim, bize de devrimin deli bir at gibi bizi terkisinde alip götürdügü günler degil, dalgayi yükseltmek görevi düstü. actigimiz catlaklardan, sizintilardan büyük dereler olmayi da ögrenecegiz, adimlarimizi saglam ve cabuk atmayi da. birileri de bize türkü yakacak "alim ne yatarsin günlerin geldi" diye. umutla kalin, boykotun actigi patikada, boykotun az geldigi yerde bulusmak üzere.

    YanıtlaSil